30 Aralık 2017 Cumartesi

KENDİME NOTLAR 2

Doğan Cüceloğlu konuşmalarından kendi payıma zaman zaman hatırlamak istediğim önemli bulduğum notlar:

Doğan Cüceloğlu; "Yaşam bir dans, yaşam kavga ve güreş değil.
İnsanların ilişkide bu 6 şeyi yaşaması çok önemli. Bu her türlü ilişkide eş, ana baba çocuk, öğretmen öğrenci ilişkişi ama esas itibariyle dansta
( eşiyle olan yaşam dansı yani :) Baktığın zaman şunu göreceksin:

1- Ben önemliyim. Sen önemlisin
2- Ben değerliyim. Diyor ki hayatımda senin yerini dolduracak başka kimse yok.  Sen değerlisin...
3- Beni olduğum gibi kabul ediyor. Seni olduğun gibi kabul ediyorum.
4- Bana güveniyor. Sana güveniyorum. Hata yapabilirsin hatasız kul olmaz ama eninde sonunda doğruyu bulacağına güveniyorum.
5- Senin mutluluğun için emek ve zaman vermeye değersin çünkü seni seviyorum.
6- Sen benimsin ve ben seninim ama şunu biliyorum; senin mahrem bir tarafın var o sana ait kesinlikle saygım var orada dururum. Benim mahrem bir tarafım var o bana ait orada durursun...
Biz hem özgürüz hemde birbirimize bağımlıyız.

Bu 6 şeyi yaşattığınız andan itibaren yaşam dansı başlar. "

.....

AİLEDE VAR OLMASI GEREKEN TEMEL DEĞERLERİ sıralamış;

1- Dürüstlük
2- Sosyal cesaret
3- Barışçıl olmak
4- Sorumluluk duygusu
5- Kendini denetleme ve ölçülü olma
6- Kutsal değerlere saygılı olma

İLİŞKİDE VAR OLMASI GEREKEN DEĞERLERİ anlatmış,

1- Güvenilir olma
2- Saygılı olma
3- Sevgi davranışı gösterme
4- Empati
5- Arkadaşça olmak (İyi yüreklilik)
6- Hakkaniyetli ve merhametli olma


"Bir insanın hayatında hakkaniyet duygusu anlamını kaybederse, zamanla herşey anlamını kaybeder"

"Bir insanın en değerli, en güçlü sermayesi O'nun anlam verme sistemidir"

MUTLULUĞUN 7 FORMÜLÜ

1- Aile saadeti
2- Geleceğe güvenle bakmak
3- İşini anlamlı bulmak
4- Arkadaş ve dostlarının olması
5- Ruhsal ve bedensel sağlık
6- Hayatının kontrolünün kendi elinde olması. Düşünürken ve hayatınla ilgili kararlarda ÖZGÜR olmak.
7- İlke ve değerlerinin olması

 "OLGUN İNSAN BİREYSELLİĞİNİ KEŞFETMİŞ İNSANDIR"

BİZ BİLİNCİNE ERMİŞ OLGUN İNSANIN 5 TEMEL DEĞERİ;

1- BİREYSELLİK
  - Olgun insan öncelikle kendisini keşfetmiş olması lazım. yani bireyselliğini keşfetmiş olması lazım.
  - Keşfetmiş olduğu bu kişiyi (kendisini) KABUL ETMESİ lazım.
  - Kendisini ortaya koyacak CESARETİNİN olması lazım.
  - Birey, BEN VARIM, BEN DEĞERLİYİM, BEN ÖNEMLİYİM, demelidir.

2- EMPATİ KURABİLEN
  - Karşısındakini anlayabilen

3- ŞEFFAFLIK
 - Kendi bilincinin farkında olan insan, kendine karşı dürüst ve şeffaf olur.

4- ADİL VE DÜRÜST OLMAK
  - Herkesin herşeyin farkında olmak ve hakkını vermek

5- İŞ BİRLİĞİ
 - Düşünce - Karar- Eylem (ekip çalışması) aşamalarında iş birliği yapma, paylaşma.

Bireysellik bir kişinin kendisini önemsemesinden geçer. BEN yok ise BİZ olamaz. Biz bilinci içinde BEN'in oluşması BİREYSELLEŞMEDEN geçer. Biz bilinci öyle bir bilinçtir ki baktığınız zaman ormanı ve ağacı aynı anda görürsünüz. 

Bunlar çok değerli ve gerekli şeyler. içseleştirmek hayata geçirmek insana çok fazla nitelik kazandıracak ve mutlu edecek, her biri kendi başına önemli sözler. Umarım böyle bir insan olma yolunda çabalayan bireylerin çığ gibi çoğaldığı sevgi, saygı ve dürüstlük temelli bir toplum oluruz. Buna çok ihtiyacımız var.